דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנימייה - לעבור את שנות ההתבגרות בחברה 

מאת    [ 01/07/2012 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2463 פעמים ]

אחת התקופות הקשות בחייו של כל אחד היא תקופת ההתבגרות. הנער או הנערה המתבגרים מודעים לחשיבות ההשקעה בלימודים ולהשלכות שיש למה שיעשו או לא יעשו. מצד שני הסחות הדעת בתקופה הזאת מרובות, וכמעט כולן קשורות לנסיונות של כל מתבגר למצוא את מקומו הראוי, לחוות חוויות חדשות ומרגשות ונסיונות ראשונים ביחסים שבינו לבינה. החיים בתקופת ההתבגרות הם כמו אריזת מתנה עטופה היטב, שכל מה שצריך הוא להסיר ממנה אט אט את שכבות הכיסוי עד שייחשפו במלואם.
 
מה בין פנימייה למוסד לימודים רגיל

סוג המוסד שבו בוחרים הנער או הנערה המתבגרים משפיע בהכרח על החוויות שהם עוברים ויעברו במשך תקופת הלימודים בתיכון. חלק מההשפעות הן כדלקמן:
א' - פנימייה היא מקום סגור. משמעות העניין היא שלכל החניכים שם אין לאן לברוח והחוויות החברתיות בעיקר הן אינטנסיביות. לימודים בבית ספר רגיל, לעומת זאת, מאפשרות אתנחתא בין יום לימודים אחד לאחר. לחצים חברתיים הם חלשים יותר וגם הדרישות נמוכות יותר. ביתו של אדם - מבצרו.

ב' - לימודים בבית ספר שאיננו פנימייה מאפשרים התפתחות אישית על פי סדרי עדיפויות שהמתבגר קובע לעצמו: חוגים, לימודי ערב או סתם שהייה בבית, גלישה ברשתות החברתיות או משחקי רשת. במקרים רבים נוהגים תלמידים בבתי ספר כאלה גם לעבוד.

ג' - הפנימיות סובלות, לפחות בישראל, מתדמית נמוכה באופן משמעותי מזאת המיוחסת למוסדות חינוכיים דומים במקומות אחרים בעולם. למעט פנימיות צבאיות ייעודיות או פנימיות בעלות צביון דתי (וגם - לא כולן), המושג " פנימייה" הוא מושג טעון.

לעומת אלה, ישנם היבטים חיוביים מאד ללימודים במוסדות חינוך כאלה: בראש וראשונה לומד החניך להסתדר היטב בחברה ולהסתגל לתנאים משתנים. מוכח מעבר לכל ספק כי תלמידי פנימיות מסתדרים טוב יותר מאחרים בשירות הצבאי. הם פשוט רגילים להיות רחוקים מהבית וללחצים חברתיים מסיביים.

היבט חשוב אחר של לימודים בתנאי פנימייה הוא ההסתגלות של החניך לסדר יום קבוע. שמירה על שגרה, גם אם היא לוחצת ומעייפת, מקלה על ביצוע מטלות שונות. שמירה על שגרה מקלה מאד על החיים ולא מאפשרת להתעכב על מחשבות ותהיות או התעמקות בבעיות בלתי חשובות לכאורה, שעלולות להשפיע על המתבגרים הרבה מעבר למה שצריך.

פנימייה או בית ספר תיכון רגיל

התשובה לשאלה הזאת איננה חד משמעית, בהנחה שזכות הבחירה נתונה בידיו של התלמיד לעתיד ושהשיקולים בבחירת סוג המוסד שבו ילמד הם ענייניים.

תלמיד עשוי לבחור לימודים בתנאי פנימייה משום שהוא מעוניין לחוות אותם ולהבין את המשמעות של שהייה יחדיו של כל כך הרבה נערים ונערות. אם הפנימיה הנבחרת היא דתית, הרי שמי שבוחר ללמוד בה רוצה להיות מוקף באנשים בעלי דעות קרובות לדעותיו ובאווירה של קדושה במשך כל הזמן.

לימודים בתנאי פנימייה יכולים להתאים לאדם אחד ולהיות סיוט עבור אחר. מומלץ ללמוד את הנושא בטרם עושים צעד בעל משמעות. בחירה נכונה תביא תוצאות ברוכות.

מחברי הבלוג: g1948.com ? מיינפריים סיסטמס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב